woensdag 5 oktober 2011

Meer leed wordt voorkomen,daar ben ik dankbaar voor.

Het is nog niet zo lang geleden dat er vrij algemeen werd gedacht dat door kinderen niet te betrekken bij het verlies van een dierbare, hen leed bespaard werd. Veel volwassen van nu weten uit ervaring dat dit niet klopt. En dragen hierdoor extra ballast bij een diep ingrijpende ervaring met zich mee.
Alexandra is één van de vrijwilligers bij dankbaar.org. Zij zet zich ook in voor de Stichting jonge helden.
Het heeft mij zeer geraakt hoe door het werk van deze stichting kinderen, jongeren en hun ouders meer leed bespaard wordt door gerichte aandacht te geven aan verlies en verdriet.

Dit filmpje is prachtig gemaakt door een HKU studente voor de Stichting jonge helden.
Het lijkt wel gemaakt voor mijn buurmeisje. Nu is ze een volwassen vrouw maar toen ze net voor haar zevende verjaardag haar tweelingbroertje verloor...wat heb ik gezocht om handen en voeten te geven...ja aan wat...aan mijn eigen onmacht om die situatie recht in de ogen te kijken...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten